Tralogo.jpg (112902 bytes)       tranieuws2.JPG (15231 bytes)       Tralogo.jpg (112902 bytes) 

 

3 MAART 2011

GROOT VERLIES VAN EEN TEAMLID

 

Onder grote belangstelling is er op 22 februari in Leusden afscheid genomen van Eric de Ridder. Met mooie afscheidswoorden en muziek, zijn muziek is Eric herdacht. Voor iedereen is het duidelijk, hij is veel te vroeg gegaan, hij zou dit jaar pas 49 jaar worden. Elke dag zullen wij hem missen als mens, als teamlid en als grote steun op technisch gebied, zijn inbreng was erg groot. Binnen de club van Team Rallyesport Amersfoort en in onze harten heeft Erik zijn plaatsje verdiend en zal zo herinnerd blijven worden.

 

25 mei 2009

el rapido club van 100

Wat voor vele takken van sport geldt, geldt ook voor ons, 2009 is een jaar waarin sponsors ongewild moeten afhaken. Hoofdoorzaak ligt natuurlijk bij de wereldwijde economische crisis en die is helaas nog niet voorbij. In de loop van 2008 kregen wij al bericht van onze hoofdsponsor dat 2008 het laatste jaar zou zijn. Pogingen om een nieuwe hoofdsponsor te vinden lukte tot op heden niet. Begin dit jaar waren er ook nog eens 3 subsponsors die helaas ook hun sponsortoezeggingen moesten intrekken. Ondanks de inzet van ons team nieuwe ondersteuners te vinden liepen die pogingen op niets uit. Toch zijn wij positief over ons Seat-project en blijven zoeken naar nieuwe mogelijkheden. Vooruitlopend op die vernieuwende zaken, hebben wij vanaf vandaag het startschot gegeven aan de "El Rapido Club van 100", een mogelijkheid voor anderen die ons een warm hart willen toedragen deel uit te maken van ons rallyteam tegen een zeer aantrekkelijk laag bedrag. Iedereen die ons team wil ondersteunen kan voor een bijdrage van slechts € 100,- per seizoen lid worden van "El Rapido Club van 100". Wij zullen degene die zich aanmeldt op de hoogte houden van de ontwikkelingen binnen het team, uitnodigen voor de komende wedstrijden, na elke wedstrijd voorzien van de resultaten en uitslagen en als "toetje" worden alle leden uitgenodigd als VIP-gast van ons rallyteam voor de Nederland Rally in en rondom Putten op 10 oktober van dit jaar. Tevens zullen wij op onze servicebus een vlak vrijmaken waarin wij alle namen zullen vermelden van onze "Club van 100" leden. Enthousiast geworden ? Wanneer u op onderstaand logo klikt, komt op een pagina waar u alles te weten kunt komen over "Club van 100". Wilt u ons daarna ondersteunen, dan heeft u de mogelijkheid om het aanmeldingsformulier in te vullen en aan ons te retourneren via de fax, email of per post naar ons adres. Mogen wij u als lid begroeten ?

 

21 mei 2009

Nijkerks Autospektakel 2009

Deze zaterdag 23 mei wordt in Nijkerk het Auto Spektakel 2009 georganiseerd. Middenin Nijkerk op het Plein zijn verschillende auto's te zien, van historische auto's, snelle auto's zoals een Ferrari en een Porsche en natuurlijk auto's uit verschillende takken van autosport. Team Rallyesport Amersfoort neemt ook deel aan dit evenement met de rally auto's binnen hun team, de Seat Leon van Rallyteam El Rapido en de Subaru Impreza van Hans Bos. Het evenement duurt zaterdag tot 17.00 uur en de toegang is gratis.  

  

14 november 2008

UITSLAG HENGELO 2008

Zo slecht als we zijn gestart in Emmeloord, zo goed hebben we de laatste wedstrijd van het seizoen gereden. Het hele jaar door eindigden wij steeds rond de 30e plaats in het eindklassement, maar in Hengelo werd het beste resultaat neergezet, 21e plaats algemeen. Een natte, zeer gladde wedstrijd waar Henk zich als een vis in het water voelde. Daar waar een heleboel equipes zich vergiste in het gladde parcours, maakte onze equipe geen enkele fout en na 14 KP's en 340 kilometer stonden zij van dit evenement aan de finish. Zelfs op de laatste proef werd nog 2 plaatsen verbeterd doordat een equipe op de laatste proef alsnog een greppel indook. Een andere equipe stond voor KP14 nog 3 seconden voor ons team, maar op de laatste KP ging Henk er nog even goed voor zitten en was 10 seconden sneller, waardoor er weer een plaats werd gewonnen. Met deze plaats werd het team ook nog eens de winnaar van alle voorwiel-aangedreven auto's. Plaats 1 t/m 14 in het eindklassement werd bezet door alleen maar 4WD auto`s en de plaatsen daarna door achterwiel-aangedreven auto´s. De omstandigheden waren zwaar, veel equipes kwamen daar achter op het parcours en eindigden in een greppel of op een boom. Van de 87 equipes die zijn gestart kwamen er 54 aan de finish. Gelukkig was de schade alleen aan het materiaal en kwamen er geen persoonlijke ongelukken voor. Het seizoen is nu voorbij, een aantal teams schuiven de auto de schuur in wordt er pas in februari weer uitgehaald. Wij vallen in de categorie van direct weer aanpakken, verbeteren en klaarstomen voor 2009. Op zaterdag 28 februari zal het seizoen in principe weer beginnen met de Rallysprint van Veenendaal. Via onderstaande link kunt blijven volgen of deze definitief van start gaat in 2009.

 

12 september 2008

AMSTERDAM SPRINT 2008

Vandaag werd de rallysprint in Amsterdam verreden in wisselende omstandigheden. Zoals op vele plaatsen kwam ook in Amsterdam de regen naar beneden, maar in het klassement veranderde daardoor weinig. Mark van Eldik pakte vanaf KP1 de leiding en stond die niet meer af. Van de 105 gestarte auto's kwamen er 88 aan de finish. Het "wederdebuut" van Henk als navigator duurde niet lang, na 2 rondjes op de eerste KP brak de wielophanging en Hans en Henk konden niets anders doen dan opgeven. Hopelijk heeft Henk over 2 weken in Hellendoorn meer geluk,  die wedstrijd telt wel mee voor het DRO kampioenschap.    

    

 

12 februari 2008

Overhandiging van het cadeau ter ere van Henk zijn 40e verjaardag, gedaan door Tom Coronel in zijn kartcentrum in Huizen op 12 februari jl.

                                                       

SX4 WRC Outfit 2008. Voor meer foto's klik hier

10 juli 2007

EXOTIC GREEN RALLY

Het had een mooie test moeten worden, maar het pakte anders uit. Aan de voorbereiding kon het niet liggen, die waren prima uitgevoerd. Vrijdagavond ging het team over het podium, trots als een pauw op de auto. In Hardenberg had de auto het goed gedaan en Henk was vol vertrouwen over de techniek van de auto. De juiste aandrijfassen waren er nog niet en ook de goed achterveren, maar voor de rest waren alle kleine probleempjes verholpen.

Op de zaterdag vertrok het hele veld om half 12 vanaf het podium richting de eerste proef. Met startnummer 42 vertrokken Henk en Ferry iets later. Zij zouden alleen het einde van de 1e proef niet halen. Vlak voor de finish gleed de auto in een haakse linkse bocht in een greppeltje en kwam er ondanks de hulp van vele omstanders niet meer uit. Deze drassige greppel zoog als het ware de auto vast. Hun rally was op dat moment over. Op de zondag werd de sprint verreden, dus Henk besloot zich daarvoor in te schrijven. Op proef 4 sloeg weer het noodlot toe, de aandrijving viel weg en kwamen vreemde geluiden onder de motorkap vandaan. Gedacht werd aan een gebroken aandrijfas, maar dat zal moeten blijken na demontage van de onderdelen. Wedstrijd was in iedergeval over en het team kon naar huis. Zij kunnen zich voorbereiden op de volgende wedstrijd, de Hellendoorn Rally op 14 en 15 september a.s.

 

23 mei 2007

PERSBERICHT SEAT LEON

 

10 juli 2007

" CORA VAN DEN ADEL "

Al een tijdje wisten we dat Cora ziek was. De strijd tegen haar ziekte bleek onbegonnen werk, zo heeft Cora mogen ondervinden. Zondag 1 juli is zij bezweken aan de gevolgen van deze slopende ziekte. Wij herinneren Cora als een lieve, warme en vrolijke vrouw. In oktober 2006 tijdens de Rally van Barneveld hebben wij haar nog gezien, zoals altijd lacherig en aanwezig bij de rally’s als Peter moest rijden of navigeren. Wij kennen Cora en Peter al een heel tijdje. Toen Peter zich binnen de club aansloot, hadden we gelijk een dame erbij die allerlei taken op zich nam. De “PR“ activiteiten nam Cora voor haar rekening en daar was ze goed in. Cora heeft ook Peter geholpen zijn stoeltje te wisselen om als rijder aan wedstrijden deel te nemen. Zij was de grote motor achter deze move. Welke rally je ook kwam, Cora riep je van ver al gedag, had altijd de koffie klaar staan samen met heerlijke koeken. Het was altijd “Rotterdams” gezellig met haar in de buurt. Zo blijven wij Cora herinneren.

Afgelopen donderdag is Cora gecremeerd in Rotterdam. De belangstelling was op zowel de avond voor de condoleance als voor de dag van de crematie erg groot. Mooie woorden werden er gesproken door de zus en broer van Cora en door haar werkgever. Op een waardige manier is er afscheid genomen van Cora. Wij wensen Peter en de kinderen Barry, Annet, Jim en Mick heel veel sterkte toe in deze moeilijke periode, er zijn geen woorden te bedenken om het leed te verzachten.

 

 

 

15 mei 2007

SUZUKI MET SX4 WRC IN CORSICA

Zoals eerder bekend gemaakt gaat Suzuki met de SX4 WRC vanaf de Rally van Corsica zich mengen in het gevecht van de snelste rally-auto's ter wereld. De rijders zijn nog steeds niet definitief bevestigd, maar de geruchtenstroom is flink op gang gekomen. Al eerder ging het gerucht dat Toni Gardemeister een stoeltje zou krijgen in één van de auto's, nu begint er geluiden te komen dat ook Marcus Gronholm een stoeltje gaat krijgen bij dit Japanse merk. Dat zal zeker niet dit jaar zijn, hij heeft nog een lopend contract met BP Ford. Al eerder had Gronholm aangegeven te willen stoppen na dit seizoen. Misschien dat hij nog één kunstje gaat uitvoeren voor Suzuki. De concurrentie is gewaarschuwd.

 

7 oktober 2006

DAVEREND SUCCES IN BARNEVELD

Het feestje in Barneveld was een geweldig succes. Meer dan 250 mensen hadden zich aangemeld voor de VIP dag tijdens de Nederland Rally. De rally zelf had wat ups en downs, maar dat mocht de pret niet drukken. Langs de eerste KP hadden we een trailer neergezet, van waaruit onze genodigden de rally konden bekijken. Helaas na 6 auto's werd de proef geneutraliseerd ivm het ongeluk van Jaap van Lagen. Eerder dan verwacht gingen onze VIP-shuttles eerst terug naar de service en daarna naar KP 5. Ook deze KP werd even stilgelegd, nadat op proef 3 een ernstig ongeluk was gebeurd. Als extra zijn er nog een aantal mensen naar proef 9 en 10 vervoerd, zodat ze toch nog iets van de rally konden zien. De laatste kwamen om 9 uur terug van de proeven.

Henk en Ferry hebben de wedstrijd uitgereden. Uiteindelijk is dit team geëindigd op een 31e plaats algemeen en 3e in hun klasse met voor hun 2 Kitcars, die van Hans Weijs (1e) en Patrick Veenhuizen (2e). Zij vielen net buiten de prijzen. Even later werd er toch nog een beker overhandigd, de Bakker Bokaal. Ferry Bakker heeft dit een paar jaar geleden in het leven geroepen, voor de snelste equipe die uit Putten e.o. komt. In de afgelopen jaren was het Ferry niet gelukt te winnen, maar dit jaar wisten zij de wisselbeker te winnen.

 
19 augustus 2006

PUTTENS RALLY TEAM EL RAPIDO ERG ACTIEF 

Het Puttens rallyteam, bestaande uit Henk van de Kamp en navigator Ferry Bakker maken drukke tijden mee. Naast hun normale werk, zijn er rondom hun rally activiteiten nog veel meer zaken te doen. Gelukkig voor beide heren zijn er nog een aantal andere mensen binnen het team die taken uit hun handen nemen zoals de hulp op het gebied van techniek, PR en media aandacht, het zoeken naar sponsors en het onderhouden van de contacten met hun sponsors.

Het “echte” werk moeten zij toch zelf doen. Afgelopen woensdag hebben zij ook nog hun ondersteuning gegeven aan een goed doel geheten: “Racen tegen Kanker”. Al jaren worden voor kinderen die een vorm van kanker hebben, een aantal dagen georganiseerd om hun deze vreselijke ziekte even te laten vergeten. Deze dag werd georganiseerd op het race circuit in Assen. Allerlei race en rallyauto’s en motorfietsen waren aanwezig om de kinderen te vermaken. Bekende Nederlanders waaronder Rintje Ritsma waren ook van de partij. Henk heeft een aantal rondjes gereden met kinderen en Ferry had een flink aantal artikelen meegenomen om deze uit te delen. De sponsors van het rallyteam waren direct bereid na het horen van het doel een tas te vullen met allerlei leuke artikelen. Wat het meest in het oog sprong waren slippers, waarin aan de onderkant het logo van Seat stond in spiegelschrift stond. Als je dan met deze slippers in het zand loopt zie de naam en het logo van het merk Seat achterblijven. Deze slippers werden beschikbaar gesteld door Seat dealer VAG Car, de Seat dealer voor de Gelderse Vallei in o.a. Ede en Veenendaal.  

De eerstvolgende wedstrijd die op het programma staat is die van Amsterdam. Op 3 september a.s. zal de Rallysprint van Amsterdam voor maar liefst de 21e keer worden georganiseerd. In Nederland is dit één van de oudste evenementen en geliefd onder de rijders en publiek. De service en één van de klassementsproeven liggen tegen elkaar aan, zodat alles lopend te bereiken is. De wedstrijd die daarna op hun programma staat is die Nederland Rally van Barneveld op 7 oktober a.s., voor Henk en Ferry eigenlijk een thuiswedstrijd. De klassementsproeven zijn bijna allemaal in de buurt van Barneveld, op een paar na, deze gaan bijna door hun achtertuin heen. Dat is ook de reden waarom er zoveel bedrijven in Putten dit team éénmalig ondersteunen voor dit evenement. In Barneveld is op industrieterrein de Harselaar het servicegebied gepland van alle rallyauto’s. Rallyteam El Rapido zal daar aan de ingang van het service terrein prominent aanwezig zijn met een grote VIP-tent van bijna 200m2. Rondom de tent zullen er een flink aantal nieuwe Seats worden gepresenteerd, alle beschikbaar gesteld door Seat dealer VAG Car uit Veenendaal, die hoofdsponsor is voor dit evenement voor dit team. Deze dealer heeft ook een zestal zogenaamde voorrij auto’s beschikbaar gesteld aan de organisatie van de rally van Barneveld. De meest opvallende auto’s zullen de twee Seats Leon zijn in de Red Bull kleuren, zoals we die kennen van het race circuit. Voor de echte rallyauto’s uit, zullen deze te zien zijn en als sluitauto na de laatste rallyauto. Bij de “El Rapido VIP tent” zal ook een echte WRC Seat Cordoba worden geplaatst, die is omgebouwd naar een echte racesimulator. Niemand minder dan Tim Coronel zal op deze simulator op een klassementsproef een tijd neerzetten, die door het publiek verbeterd mag worden. Degene die sneller is of het dichtsbij de tijd van Tim zit, zal een heuse prijs in ontvangst mogen nemen. De rally start om 10.00 uur en zal in de loop van de avond weer zijn afgelopen. Er worden een hoop deelnemers verwacht, waaronder een paar uit het buitenland met “dikke” auto’s.  

Na Barneveld staat er nog één rally gepland, die Conrad Rallysprint in Hengelo. Dat zal de laatste wedstrijd zijn in de Seat Ibiza, er staat voor volgend jaar een nieuwe spectaculaire auto gepland. Niet eerder dan februari 2007 zal deze auto te zien, momenteel wordt er volop aan gewerkt voor de opbouw. Zoals nu bekend zullen Henk en Ferry de enige zijn die met dit model auto aan de start zullen verschijnen. Zodra er meer over bekend is zullen wij u dat via deze weg melden.

12 juni 2006

GESLAAGDE MISSIE IN IEPER

Het Rallyteam El Rapido had zich als doel gesteld het halen van de finishpodium op de 2e dag. Dat is gelukt. Na 300 proeven km's reed het team om half 1 's-nachts over het podium van de Rally van Ieper.

Henk en Arjan hadden afgesproken "normaal" te beginnen en op de zaterdag proberen de plaats te verbeteren. Iedereen die in Ieper komt weet hoe lastig deze wedstrijd is, meetellend voor Europees Kampioenschap. Finishen na 2 dagen is al een hele prestatie. Inderdaad verkeken een aantal equipes zich op het lastige parcours en eindigden in één van de vele greppels. Zelfs een equipe van een topteam, eindigde in een vijver en moest naar de kant zwemmen. Op vrijdagavond stond het team op een 74e plaats algemeen en 5e in hun klasse. Aan het einde van de wedstrijd stonden zij op een 55e plaats algemeen en 4e in hun klasse.

Henk en Arjan zijn een hele ervaring rijker.

 

9 april 2006

LG RALLY ALMERE

De 1ste wedstrijd voor het El Rapido Rallyteam zit erop en hoe. In editie 2005 was er veel regen en de onverharde stukken één grote modderpoel. Dit jaar was op de zaterdag nog wel wat regen gevallen, maar op zondag was het de hele dag droog. Na de verkenning hadden Henk en Ferry het idee dat het wel eens een slijtageslag kon worden, gezien de grote gaten die in de onverharde gedeeltes zaten en zij kregen gelijk.
 
Er werden 3 boucles gereden van elk 5 proeven, behalve de laatste boucle, hierin zaten 4 klassementsproeven. Aan het eind van de 1ste boucle stonden Henk en Ferry op plek 26 en 3e in hun klasse. Gezien de vele "dikke" auto's voor hun, was dit niet zo eens een slecht resultaat. We moeten niet vergeten dat dit geen rallysprint was, maar een rally en meestal na een eerste tussenstand zie je steeds meer equipes uitvallen door of technische problemen of omdat zij nog net iets sneller willen en hun pogingen zien eindigen buiten het parcours. Op klassementsproef 4 ging het voor onze equipe ook nog bijna even fout. Op een bepaald punt verremde Henk zich, wat geen problemen was omdat hij de ruimte had om uit te wijken. Echter een achteropkomende collega verremde zich ook op hetzelfde punt en ramde vol de achterkant van de Ibiza. Gevolg een hoop schade, maar beide equipes konden gelukkig hun weg vervolgen. Achterbumperloos kwamen Henk en Ferry aan de finish van de eerste 5 proeven.
 
In de proeven erna wist Henk zijn tijden steeds te verbeteren of constant te houden. Om hem heen vielen de andere equipes met bosjes uit, door dommigheid of technische problemen. De klassementsproef met het meest onverhard, inmiddels leek het wel op de rally Parijs - Dakar, bracht de meeste slachtoffers. Bijna geen enkele auto kwam onbeschadigd aan de finish. Bij de meeste auto's moest de voorbumper het ontgelden en de daarachter zittende onderdelen.
 
Op proef 10 moest ook de voorbumper van de Ibiza eraan geloven, die verdween grotendeels in een bult zand. Zonder verdere schade kon het team zijn weg vervolgen en eindigen na 14 klassementsproeven op een verdienstelijke 16e plaats algemeen en een 2e plaats in de klasse A7 en 4e in de Formule2 ( voorwielaangedreven tot 2ltr inhoud ). Helaas mocht de equipe geen bekers in ontvangst nemen, er was slechts 1 beker voor de A7 en voor de eerste 3 plaatsen in de Formule2. Van de totaal 62 gestarte equipes kwamen er slechts 28 aan de finish. De Ibiza had zijn werk meer dan goed gedaan. Met een zeer tevreden gevoel ging het team richting Nijkerk om zich voor te bereiden op de volgende wedstrijd. Voor Rallyteam El Rapido is dit 27 mei, de Vechtdalrallysprint rondom Hardenberg.

 

10 maart 2006

SUZUKI GAAT WRC-en

Suzuki zal in 2007 of met een Super 2000 auto aan de start komen of met een WRC auto. Tijdens de Salon van Gèneve werd de SX4 in rallytrim onthuld. In juni wordt beslist met welke auto zij aan de start zullen verschijnen. Daarnaast zullen zij ook nog aan het JWRC deelnemen met de Suzuki Swift S1600.

sx4wrc.jpg (14060 bytes)

 

2 maart 2006

RALLYTEAM EL RAPIDO OPENT IN ALMERE

Het Seizoen is al eerder begonnen op 18 maart in Emmeloord, voor Rallyteam El Rapido is de LG Rally haar eerste wedstrijd. De equipe Henk van de Kamp met navigator Ferry Bakker rijden dit seizoen niet voor een kampioenschap, maar hebben een mix van verschillende wedstrijden op het programma om ervaring op te doen voor seizoen 2007. De bedoeling is dat zij met een volledige nieuwe auto te gaan deelnemen aan het Nationaal Rallykampioenschap 2007.

In Almere komen zij nog met de Seat Ibiza GTi aan de start, uitkomend in de klasse A7. In 2005 eindigde de wedstrijd van deze equipe al op de eerste proef, nadat zij tijdens het inhalen van een andere deelnemer in een sloot terecht kwamen. Dit jaar zal ze dat niet gebeuren, nu is het kilometers maken en aan de finish komen. De Seat is weer op en top geprepareerd door Henk en de techniek zal ze zeker niet in de steek laten. Het serviceteam is t.o.v. 2005 ook niet veranderd, Erik de Ridder, Alex de Jong, Robert Dorrestein en Mathijs Dik zullen ook dit jaar weer van de partij zijn.  

Het team wordt ondersteund door pHC Recruitment Voorthuizen, Parts Express Vianen, Buffalo Skelters Barneveld, Life Center Putten, Vlijm Netwerkbeheer Putten, Beautyfarm SaunaDrome Putten, Meewis Nijkerk, Dr.Vinyl Nijkerk, Lancyr Putman en van Verseveld Hoogland, Bakker Motoren Putten en evenement sponsor SeatPoint, de Seat dealer uit Amsterdam.

 

25 februari 2006

EINDELIJK EEN NIEUWE AUTO

De plannen van Henk en Ferry beginnen nu vorm te krijgen. De auto die zij in 2007 in willen zetten in het Nationaal kampioenschap is gekocht en staat klaar voor om als rally auto te worden geprepareerd. Henk en zijn team heeft al de ervaring een auto te bouwen, hij heeft al 2 keer een Ibiza omgebouwd van een normale auto naar een rally-auto. We zullen via de site van Rallyteam El Rapido regelmatig laten weten wat de stand van zaken is. Blijf deze regelmatig checken.

    Autodoek4.jpg (120260 bytes)    Autodoek5.jpg (353142 bytes)

 

4 februari 2006

DE PLANNEN VAN HET EL RAPIDO RALLYTEAM

Het jaar 2005 was een jaar van wennen aan een nieuwe auto, een nieuw team en nieuwe regels. Eind 2004 werd een nieuwe auto gebouwd, omdat de vorige auto volledig werd afgeschreven na een crash in de Golden Tulip Rally. Aan het begin van het seizoen 2005 stond de nieuwe auto na slechts een bouw van 3 maanden weer aan de start. De eerste wedstrijd was de Zuiderzee Rallysprint in Emmeloord. Het was even wennen voor de equipe. Henk zijn vorige wedstrijd was geëindigd in een crash, Ferry was de nieuwe navigator en de auto had nog niet veel testkilometers gedraaid. Desondanks werden de tijden naarmate de avond vorderde beter en eindigden zij in de top 3 van hun klasse.

De wedstrijd daarna, de LG Almere Rallysprint, eindigde al na een paar kilometer. In een lange bocht moest de equipe een langzamere deelnemer inhalen op een glad stuk. De auto brak uit en belande in de sloot. Over en uit. De wedstrijden daarna werden gebruikt om de auto steeds verder te verbeteren. In de loop van het seizoen werd de auto deels omgebouwd naar een groep A auto i.p.v. een groep N auto, de zogenaamde showroomklasse. Dit werd  de voorbereiding op de nieuwe seizoenen. De laatste wedstrijd in Hengelo was de auto optimaal en eindigden de equipe bij de eerste 6 in het algemeen klassement. 

Seizoen 2006 wordt een heel ander seizoen. Er is niet gekozen voor een kampioenschap, maar een mix van verschillende soorten wedstrijden. Daar is een reden voor en die reden is dat Henk en Ferry met een compleet nieuwe auto, nog nooit vertoond op de Nederlandse rallypaden, in 2007 willen deelnemen aan het Nationaal Rally Kampioenschap. Voor de ervaring en de nodig wedstrijdkilometers is gekozen voor wedstrijden die of volledig verhard zijn, of een mengeling van verhard en onverhard, wedstrijden die alleen overdag worden verreden en wedstrijden die ook in het donker verreden worden. Zo kan de equipe in alle omstandigheden aan elkaar wennen om een aanval te doen of het kampioenschap 2007. 

De onderhandelingen met verschillende bedrijven en auto importeurs zijn nog in volle gang. We kunnen u alvast verklappen dat het een spectaculaire auto is en het ligt in de lijn der verwachtingen dat de auto in de 2e helft van dit jaar wordt gepresenteerd. Via de site www.rallyteams.nl kunt u naast de verrichtingen van de equipe ook de ontwikkelingen volgen van de plannen voor 2007.

 

 26 januari 2006

PRESENTATIE RALLYTEAM


POLO S1600

Donderdagavond was het dan zover, Ronald Koops met navigator Peter van den Adel onthulden hun nieuwe rallybolide in Nijkerk. In de afgelopen weken werd al gespeculeerd over de nieuwe auto, maar nu is het dan toch bekend, zij rijden dit jaar in een VW Polo S1600. Een auto met zeer veel potentie en een welkome aanvulling op de nederlandse rallypaden.

                                                                                                           s1600polo.jpg (31828 bytes)

                                                                                                       De VW Polo Super 1600


12 januari 2006

NIEUW TEAM VOOR TRA

Een nieuw team is toegevoegd aan de gelederen van Team Rallyesport Amersfoort. Helemaal onbekend is dit team niet, bestaande uit Erik de Ridder en Robert Dorrestein, zij zijn al een tijdje lid van het serviceteam van Henk van de Kamp. Zij zullen zelf een aantal keren aan de start komen met deze zeer spectaculaire BMW 2002 Tii uit 1971.

                                                                                                                            bmw4.jpg (26683 bytes)


                                                                                             auto2.jpg (287000 bytes)

Al lang gaat het gerucht dat Henk en Ferry met een nieuwe auto aan de start komen. Is dit dan hun nieuwe auto ?